dimecres, 25 de febrer del 2009

Kami no Shizuku

'Kami no Shizuku' és el nom d'un manga japonès de gran èxit al pais del sol naixent. El tema central del manga gira en torn del vi, on en una serie de còmics, dos germanastres se les veuen per aconseguir la clau del celler del seu difunt pare a través de la recerca de 12+1 vins al voltant del món.
L'èxit del manga al Japó i Corea ha disparat les vendes de vi al continent asiàtic, un continent amb molt poca cultura enològica.
En una atmósfera de crisi i consum aturat, això és un raig d'esperança i sorprèn com de forma espontània sorgeixen noves formes de màrketing que ningú havia imaginat. Segons algunes fonts periodístiques, les vendes poden haver-se disparat un 20%.
A nivell personal ho he pogut comprovar: l'any passat vaig arribar al 'bonus' pels pèls, gràcies a les comandes inesperades provinents del Japó.
Que segueixin llegint còmics! Sayonara baby!