dijous, 18 de setembre del 2008

Coca

Salta és molt proper a Bolivia, i moltes de les costums dels bolivians estan fermament arrelades entre els 'salteños', entre elles el consum de fulla de Coca. 'Coquear' és l'acte de mastegar, com si fos un carmel, la fulla de coca.
Els problemes comencen quan la llei intenta regular els costums. A l'Argentina era prohibit per llei el cultiu, venda i consum de la planta de coca. Perà fa uns anys, els legisladors van modificar-la per adaptar-se a la realitat.
I ara la llei 23.737 del 'Código Penal' diu: “La tenencia y el consumo de hojas de coca en su estado natural destinado a la práctica del coqueo o masticación, o a su empleo como infusión, no será considerada como tenencia o consumo de estupefacientes”.

Conclusió, que un pot consumir coca però segueix prohibida la compra/venda i el cultiu de la planta. Això fa que la coca que es consumeix a Salta entri al pais de contrabando, i que als kioscos dels carrers es vegin cartells com els de les fotos... Uns dissimulen i d'altres no. Al de 'Si hay', jo em pregunto: serà Coca?, o panets vienesos?, o pollastre farcit?, no vaig preguntar-ho.
He de confessar que al restaurant em van servir un tè de coca i em va semblar tant reconfortant com una Maria Lluisa....

1 comentari:

Anònim ha dit...

miquel, la millor coca és la boliviana, que no t'enganyin els salteños!!! quina ciutat mes guapa... next blog, la sortida amb el doc, molta sort i disfruteu com si fós l'última nit!!!!!! rob.