diumenge, 1 de juny del 2008

Rosa Mosqueta

La Rosa Mosqueta (rosa eglanteria) és un arbust de la familia de les rosàcies, que creix arreu en els prats mendocins. Amb aquesta planta s'en fan mermelades, infusions i dolços, però sobretot és l'oli extret de les llavors del seu fruit que té unes propietats molt especials: l'oli s'utilitza en cosmètica i en medicina pel seu poder regenerador de teixits, cicatritzant, antioxidant, nutritiu, combat el fotoenvelliment, dona flexibilitat a la pell... quasi miraculós.
Els agricultors obtenen uns ingressos extra pel cultiu d'aquesta planta i als linials dels supermercats argentins, abunden les confitures de rosa mosqueta. Jo n'he probat i és bastant bona, a veure si es nota a la pell.
Algún farmacèutic/ca pot corroborar aquesta informació?

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Nen, a vegades ets una mica aturat! Ja podies haver fet el descobriment de les roses tan bon punt vas arribar!!! I ja fas tard en enviar-me totes les cremes que trobis per la meva cara... que bona falta li fan (ja torna a estar tacada, és com un malson!)

Anònim ha dit...

La flor de la rosa mosqueta es divina y el dulce un manjar ! El aceite aun no lo probé....

Anònim ha dit...

Sembla que descobreixis la sopa d'all. Jo el recepto per millorar la cicatritació de les ferides. Així que ja saps, si ho vols provar, a les que tens a .... tu ja saps on.

Montserrat

Silvia ha dit...

L'oli de Rosa de Mosqueta a mi també me'l van receptar quan em van treure unes pigues. No vaig pensar a dir-t'ho quan et van treure les teves :(