dimecres, 28 de gener del 2009

Cerro San Bernardo (4.145 m.)

El passat diumenge vaig fer el meu primer '4.000', 'Cerro San Bernardo'. Aquest cerro es troba a al quebrada (vall) de Vallecitos, a només 80 km. de Mendoza, s'hi accedeix desde Potrerillos.
.Aquesta vall està rodejada de pics d'entre 3.000 i 6.000 metres que conformen el 'Cordón del Plata', amb el San Bernardo al vell mig. Les vistes desde el cim són doncs magnífiques.
L'excursió comença desde el refugi 'Mausy', a 2.900 m. i cal comptar amb unes 4 hores de pujada i almenys 3 de baixada. L'itinerari no és difícil, primer seguint un rierol i després a través de tarteres amb pedres de tot tamany s'arriba quasi a dalt. Només abans d'arribar al cim s'ha de fer una petita grimpadeta sense massa dificultat.
La dificultat principal és l'alçada: s'ha de caminar de forma lenta i continua evitant que pugi el ritme cardíac. Jo em vaig dopar amb aspirines per evitar la cefalea i diria que em va anar força bé.
La baixada és ràpida per zones de pedra fina que permeten 'patinar', total que en 2h30 arribavem al refugi on ens esperava el tè calent ben merescut. Jo vaig acabar amb els genollets castigats, m'estic fent gran...
Per cert, a mitja alçada vaig tenir ocasió de veure un cóndor volant, majestuós!!.Dades de l'excursió:
Refugi Mausy,Vallecitos (2.900m) - Cerro San Bernardo (4.145m)
Per la vessant Sud
Pujada: 4h
Baixada: 2h30

1 comentari:

Anònim ha dit...

HOLA MIQUELET,
JA VEIEM QUE ESTAS MOLT BE.
ESTAS GUAPISSSIIIIMMMM....
COM ENS AGRADARIA PODER ESTAR AQUI AMB TU.
UN PETONAS......JAJAJA...
MONTSE I OLGA