dilluns, 1 de febrer del 2010

La Laguna del Diamante (2)

El darrer cap de setmana em varen venir a visitar l'Andreas i la Marisol desde Suissa. Crec que feia com quatre anys des del darrer cop que els vaig veure!!. Els vaig portar a visitar la laguna del Diamante, per mi un dels racons més bells de la provincia, a uns 180 km. al sud de Mendoza.
Ja hi havia estat fa un any a la llacuna, però el lloc és tant fantàstic que no em cansa de repetir, la Cordillera es mostra inmensa i majestuosa, i em sembla que hi tornaré aviat però per pujar al volcà que corona la llacuna, el Maipo (5.333 m.), que té un aspecte imponent i fa de frontera entre Chile i Argentina.
L'altre atracció de l'indret són els guanacos, un tipus de camèlids salvatges que viuen al llarg de tota la Cordillera, están protegits i no és gens difícil de veure'ls pasturant en alçada.
Varem passar llarga estona contemplant-los, era com veure un programa del 'National Geographic'. El ritual d'aparellament del guanaco es pot resumir com: 'Ells' persegueixen les 'elles' en llargues curses camp a través, 'ells' les atrapen tot mossegant-les les cuixes en senyal de devoció i fent un gemec gutural que ressona entre les muntanyes. 'Elles' fugen corrent però no massa, lo just per ensenyar airosament les cuixes. 'Ells' les atrapen de nou, es repeteixe la seqüència 'mossegades a cuixes+ gemecs guturals + persecució camp a través' fins que elles rendides es deixen muntar ardorosament. Tot acaba amb un llarg gemec gutural...
La llacuna és rica en peixos, sobretot truites de riu. En aquesta època molts pescadors venen per capturar-les, pesquen amb mosca o cullereta i només poden pescar 2 truites per dia segons l'espècie.. Em vaig sentir identificat amb un pescador, pescant assegut en una cadira birra en ma.
Quan el vent s'atura, la llacuna es transforma en un mirall inmens i reflexa tot el que l'envolta i al mateix temps quasi pots veure peixos i algues sota les seves aigües cristalines.Prendre un mate arran de llac veient els pescadors i els guanacs, es pot ser més argentí?
 Gràcies Andreas i Marisol per la vostra visita, han vingut desde Suïssa!